توضیحات پروفایل
آموزشگاه موسیقی سورنا آموزش آواز در صادقیه
آموزشگاه موسیقی سورنا با آموزش تخصصی آواز واقع در صادقیه خدمتگزار شما هنرجویان میباشد.
خدمات آموزشگاه سورنا
♦آموزش گیتار♦
♦آموزش سه تار♦
♦آموزش تار♦
♦آموزش پیانو♦
♦آموزش دف♦
ارتباط با ما
شماره تماس:
آدرس:
تهران، محله صادقیه، فلکه اول صادقیه – فلکه اول صادقیه خ رحیمی کوچه اسدی بالای داروخانه شبانه روزی دکتر فاطمیان پلاک 118طبقه اول
اینستاگرام:
تلگرام
آموزشگاه موسیقی سورنا آموزش آواز در صادقیه
با خدمات آموزشگاه موسیقی سورنا بیشتر آشنا شوید
آموزش گیتار
گیتار یکی از سازهای بارهدار (میلهدار) بهحساب میآید که بهطور معمول، شش سیم دارد. این ساز با دو دست نواخته میشود. یک دست با مضراب یا با نوک انگشتان به سیمها ضربه میزند تا سیمها مرتعش شوند، و همزمان، انگشتان دست دیگر با قرار گرفتن پشت بارهها و ایجاد تغییر در طول سیمها، کوک سیمها را تغییر داده و در نتیجه، نتهای موسیقایی تولید میشود. صدای سیمهای در حال ارتعاش، یا بهصورت آکوستیک، از طریق یک محفظهی توخالی تقویت میشود (مثل گیتار آکوستیک) و یا از طریق امپلیفایر و اسپیکر بهصورت الکتریکی تقویت و شنیده میشود.
تاریخچهی گیتار
قبل از پدید آمدن گیتار الکتریک و استفاده از مواد مصنوعی در ساخت گیتار، گیتار اینگونه تعریف میشد: سازی با دستهی بلند و بارهدار، صفحهی صدای مسطح از جنس چوب، محفظهی صدا و سطح پشتی بدون قوس و عموماً دارای انحناء در دو طرف. عنوان گیتار، برای اشاره به چند نوع کوردوفون که در اوایل قرن دوازدهم میلادی، در جایجای اروپا ساخته و استفاده میشد، به کار میرفت. یک تصویر حکاکی شده بر سنگی با قدمت ۳۳۰۰ سال، مربوط به آسیای صغیر و سوریهی امروز، رامشگری را نشان میدهد که سازی زهی به دست دارد و این قدیمیترین تصویر از کوردوفونها است. بر لوحهای گلی بابل نیز مردمی نمایش داده شدهاند که سازی در دست دارند و این ساز، شباهت زیادی به گیتار دارد. این موارد، میتوانند نشاندهندهی وجود ریشههای گیتار در تمدن بابل باشند.
کلمهی مدرن گیتار، از دوران قدیم به انواع گوناگونی از کوردوفونها اطلاق میشده و این امر باعث سردرگمی درباره نام گیتار میشود. کلمهی انگلیسی guitar، آلمانی Gitarre و فرانسوی guitare، همگی از کلمهی اسپانیایی guitarra بر گرفته شدهاند؛ که البته خود این کلمهی اسپانیایی، از کلمه عربی اندلسی قیثاره و مشابه لاتین آن cithara (که از واژهی یونانی باستانی Kithara میآید) گرفته شده است. نام Kithara، در چهار جای کتاب مقدس مسیحیان به چشم میخورد که البته در ترجمهی کتاب مقدس به زبان انگلیسی، کلمهی Kithara را هارپ ترجمه کردهاند.
در مورد تأثیر سازهای همسان قدیمی و باستانی بر گیتار امروزی، نظرات مختلفی وجود دارد. با آنکه داستان شکلگیری نخستین گیتارها در تاریخ اسپانیای قرونوسطا گم شده است، ولی از دو ساز بهعنوان اثرگذارترین اجداد گیتار امروزی یاد میشود؛ اولی سازیست اروپایی به نام لوت و دومی خویشاوند چهار سیم آن عود که در قرن هشتم توسط موروها به ایبریا برده شد.
در سال ۱۲۰۰ میلادی، حداقل دو ساز با نام گیتار در اسپانیا وجود داشته و توسط نوازندگان نواخته میشده است: یکی به نام Guitarra latina (یا همان گیتار لاتین) و دومی به نام Guitarra morisca یا (گیتار مورویی). گیتار مورویی، دارای بدنهای با پشت گرد و محدب، فینگربورد پهن و چندین حفره صدا بود و گیتار لاتین، با دستهی باریکتر و تنها یک حفره صدا، از گیتار مورویی متمایز میشد. در طول قرن ۱۴ میلادی، بهتدریج واژههای توصیفی “moresca” یا “morisca” و “latina” حذف شدند و از این دو نوع کوردوفون، با نام گیتار یاد شد.
از این زمان به بعد، گیتار مسیری طولانی را طی میکند تا به گیتار اسپانیش یا گیتار کلاسیک آشنای ما تبدیل شود. این سیر تحول که از حوصلهی این مطلب خارج است را به مقالات بعدی وامیگذاریم تا بتوانیم به انواع این ساز محبوب و دوستداشتنی بپردازیم.
آموزشگاه موسیقی سورنا آموزش آواز در صادقیه
ارتباط با ما
شماره تماس:
آدرس:
تهران، محله صادقیه، فلکه اول صادقیه – فلکه اول صادقیه خ رحیمی کوچه اسدی بالای داروخانه شبانه روزی دکتر فاطمیان پلاک 118طبقه اول
اینستاگرام:
تلگرام
انواع گیتار
گیتار ۱۲ سیم
گیتار فلت تاپ
گیتار فلامنکو
گیتار کلاسیک
گیتار بیس آکوستیک
گیتار جیپسی جز
گیتار آرچد تاپ
گیتار رزُنِیتور
ارتباط با ما
شماره تماس:
آدرس:
تهران، محله صادقیه، فلکه اول صادقیه – فلکه اول صادقیه خ رحیمی کوچه اسدی بالای داروخانه شبانه روزی دکتر فاطمیان پلاک 118طبقه اول
اینستاگرام:
تلگرام
آموزشگاه موسیقی سورنا آموزش آواز در صادقیه
آموزش سه تار
ساز سهتار
سهتار از سازهای مضرابی موسیقی ایرانی است که در ساخت آن از چوب، فلز، زه یا نخ نایلون استفاده می شود. وسعت سه تار نزدیک به سه اکتاو است. سهتار را را معمولاً با مضراب نمینوازند بلكه با ناخن (انگشت سبابه)، نواخته میشود. سهتار و انواع سازهای شبیه به آن مانند تنبور و دوتار و چگور در نواحی مرکزی آسیا و خاورمیانه رواج داشتهاست.
تاریخچه سه تار
سهتار در گذشته سه سیم (تار) داشته و اکنون چهار سیم دارد (البته سیم سوم و چهارم آن نزدیک به هم قرار دارند و همزمان نواخته میشوند و مجموعهٔ آن دو را معمولاً سیم «بم» مینامند).
با گذشت زمان کسانی چون ابونصر فارابی، ابوعلی سینا، صفی الدین ارموی و از متأخران ابوالحسن صبا لزوم افزایش یک سیم دیگر (این سیم از نظر تاریخی سیم چهارم است ولی سیم سوم خوانده میشود) به این ساز را درک کرده اند. سه تارهای امروزی دارای چهار سیم هستند.سیم سوم سه تار به سیم مشتاق معروف است و به روایتی از ابوالحسن صبا این سیم را نخستین بار درویشی به نام مشتاق علیشاه به ساز سهتار افزوده است.
چگونگی نواختن سه تار
سه تار را از خانواده تنبور دانسته اند و امروزه در مقایسه به تار نردیکتر است و معمولا نوازندگان تار با ساز سه تار نیز آشنایی دارند. سهتار در حالت نشسته به صورت افقی روی ران پا قرار می گیرد به نحوی که دسته آن در طرف چپ و کاسه آن در طرف راست نوازنده است. نوازنده سر انگشتان دست چپ را روی پرده های(دستان) دسته حرکت می دهد و با ناخن سبابه دست راست بر آن زخمه می زند. سه تار را به علت سبکی وزن ایستاده هم می نوازند.
اجزا سه تار
ساز سهتار دارای دو قسمت کاسه و دسته است. در انتهای دسته پنجه قرار دارد که محل قرارگرفتن گوشیهاست.
•کاسه طنینی سه تار
• صفحه رو
• خرک
• دسته سهتار
• پرده
• شیطانک
• سرپنجه
• سیم گیر
• تعداد و جنس سیمها در ساز سه تار
• گوشی
آموزشگاه موسیقی سورنا آموزش آواز در صادقیه
آموزش تار
تاریخچه ساز تار
تار در واژه نامه فارسی به معنی «زه یا رشته» میباشد. اگر بخواهیم قدمت ساز تار را بدانیم، این ساز در زمان فارابی موسیقیدان معروف ایرانی شکل گرفته و بعدها توسط صفی الدین ارموی و دیگر بزرگان به سمت تکامل پیش رفته است. تار فقط مختص به کشور ایران نیست. این ساز در گرجستان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان و همچنین بعضی دیگر از کشورهای این ناحیه رایج است ولی بعضاً با ساختاری کمی متفاوت تر. تار برگرفته از ذهن و ایده هنرمندان ایرانی است. دو نیم کاسه قرینه که به هم منطبقند. این قرینه سازی را در معماری ایرانی و همچنین نقاشی و خطاطی ایرانی نیز شاهد هستیم. اگر به اصفهان رفته و از کاخ هشت بهشت دیدن کرده باشید، حتما نقاشی هایی را که از دوران صفوی بر روی دیوارهای این کاخ وجود دارد، دیده اید. در بین آنها تصویری از ساز تار مربوط به آن زمان به چشم میخورد. و همچنین در بعضی آثار تاریخی در شهر شیراز، نقاشی تار «مربوط به دوره زندیه» دیده میشود که این نشان میدهد این ساز در آن دوران، متداول بوده است. تار داری 6 سیم است که قبلتر با 5 ساز به نواختن آن مشغول بودند. درویش خان جهت وسعت و گستره صدایی، سیم ششم را به این ساز اضافه نمود.
ارتباط با ما
شماره تماس:
آدرس:
تهران، محله صادقیه، فلکه اول صادقیه – فلکه اول صادقیه خ رحیمی کوچه اسدی بالای داروخانه شبانه روزی دکتر فاطمیان پلاک 118طبقه اول
اینستاگرام:
تلگرام
آموزش پیانو
پیانو در نقطه ی مقابل هارپیسکورد قرار دارد ، زیرا حجم صدای تولیدی در هارپیسکورد بر خلاف پیانو ، متغیر نیست و حجم صدای تولیدی آن محدود و ثابت است.
اولین فورته پیانو ها در دهه ۱۷۰۰ ، صدای آرام تر و محدوده دینامیکی کوچک تری داشتند. پیانو آکوستیک معمولا دارای یک محافظ چوبی دور کیبورد و سیم های فلزی است. فشار دادن یک یا چند کلید روی کیبورد باعث می شود که چکش به سیم ها ضربه بزند. چکش بعد از ضربه به سیم به جای اول خود بازمی گردد. و سیم ها همچنان در فرکانس رزونانس خود ارتعاش می کنند. این ارتعاشات از طریق پل به ساند بورد منتقل می شود که انرژی آکوستیک را تقویت می کند . هنگامی که کلید رها می شود، دمپر ارتعاش سیم ها را متوقف می کند و صدا را خاتمه می دهد یا به اصطلاح خفه می کند. حتی با برداشتن انگشتان دست از روی کلید ، نت ها می توانند با استفاده از پدال نگه داشته شوند.
ارتباط با ما
شماره تماس:
آدرس:
تهران، محله صادقیه، فلکه اول صادقیه – فلکه اول صادقیه خ رحیمی کوچه اسدی بالای داروخانه شبانه روزی دکتر فاطمیان پلاک 118طبقه اول
اینستاگرام:
تلگرام
آموزشگاه موسیقی آموزش تئوری موسیقی کلاس موسیقی کودک موسیقی زنده و نور آموزشگاه موسیقی موسیقی آموزش آواز در صادقیه آموزش گیتار در صادقیه آموزش دف در صادقیه آموزش سه تار در صادقیه آموزش تار در صادقیه آموزشگاه موسیقی سورنا در صادقیه بهترین اموزشگاه موسیقی در صادقیه آموزش موسیقی آموزش هارمونی موسیقی
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.